Alm. Brand indgår samarbejde med it-reparatør
Der er både sund fornuft, miljøhensyn og økonomi i at reparere frem for at købe nyt.
Det er baggrunden for, at Danmarks næststørste forsikringsselskab med 700.000 kunder har indgået et strategisk partnerskab med IT-virksomheden Glad Teknik, skriver selskabet i en pressemeddelelse.
”Der er for mig at se kun gevinster at hente. GladTeknik A/S har over en kort årrække bevist, at de har et højt niveau af professionalisme og har haft en imponerende vækst baseret på høj faglighed, service og effektivitet, som netop er kvaliteter, vi søger hos vores samarbejdspartnere,” siger koncerndirektør for skadeservice i Alm. Brand Gorup, Henrik Bundgaard.
Han fortæller videre, at Glad Tekniks ydelser passer rigtig godt ind i Alm. Brand Groups fokus på at mindske ressourcespild, og at selskabet fremover vil have mere øje på at reparere frem for automatisk at erstatte kundernes produkter med et nyt.
”Det gavner både miljø og økonomi,” siger koncendirektøren. Alm. Brand Group fortæller, at samarbejdet med Glad Teknik om reparation af computerudstyr kun gælder kundesiden.
Aftale har også socialt sigte
Glad Teknik har 43 ansatte, hvoraf 80 pct. af diagnoser inden for autismespektret, og virksomheden specialiserer sig i at reparere PC- og Apple-produkter.
”Vi er utroligt glade for denne samarbejdsaftale med Alm. Brand Group. Det er et stort skulderklap til vores arbejde og et tydeligt tegn på, at vores forretningsmodel ikke blot er bæredygtig, men også økonomisk attraktiv,” siger stifter af Glad Teknik, Mathias E. Nielsen.
Virksomheden er baseret på værdier, der rummer forskelligheder og hylder princippet om, at man sagtens kan skabe værdi i en virksomhed, selv om man har en eller flere diagnoser, står der i meddelelsen.