Alm. Brand overtager fagforeningssamarbejde fra LB Forsikring

DM har 75.000 medlemmer, som nu bliver potentielle kunder for Alm. Brand.
Frederik Østerby er partnerdirektør i Alm. Brand. | Foto: Alm Brand/pr
Frederik Østerby er partnerdirektør i Alm. Brand. | Foto: Alm Brand/pr

Alm. Brand har indgået et samarbejde med den akademiske fagforening DM, hvor forsikringsselskabet tilbyder forsikringer til fagforeningens cirka 75.000 medlemmer. Det skriver Børsen.

”Det nye partnerskab med DM sætter en tyk streg under den retning og styrke, Alm. Brand Group nu har som landets næststørste koncern for skadesforsikring. Partnerskaber er i dag en essentiel del af at drive en stærk og fremtidssikret forretning i forsikringsbranchen. Og vi vil meget mere på partnerområdet i Alm. Brand Group,” siger Frederik Østerby, partnerdirektør i privatforretningen i Alm. Brand Group, til mediet. 

Meldingen kommer, efter DM og den hidtidige samarbejdspartner LB Forsikring i sidste uge meddelte, at de går hver til sit, fordi de ikke kunne blive enige om rammerne for et fremtidigt samarbejde, og dermed har et af de større partnerpartnerskaber i forsikringssektoren skiftet hænder.

LB Forsikring oplyste i sidste uge til FinansWatch, at 49.000 medlemmer af DM er kunder hos LB Forsikring, og at de fortsat kan blive i forsikringsselskabet. Alm. Brand fortæller dog i en mail til Børsen, at ”både nye og eksisterende medlemmer hos DM kan opnå forbedrede vilkår”, fordi Alm. Brand har lavet forsikringsløsninger, som henvender sig specifikt til DM’s medlemmer.

Samarbejdet mellem LB Forsikring og DM startede i 1994, var afbrudt af en pause i 2016 til 2019 og derefter genoptaget frem til årsskiftet.

”Vi har værdsat vores samarbejde med DM, men vi må også konstatere, at det ikke har været muligt at opnå enighed om rammerne for et fremtidigt samarbejde. Vores opfattelser af, hvad samarbejdet skal kunne og ikke skal kunne fremover, er forskellige,” sagde Anne Bisbjerg Lee, der er koncerndirektør for strategi og organisation i LB Forsikring, i pressemeddelelse om partnerskabets ophør i sidste uge.

Hos DM sagde man i sidste uge, at man ville se i andre retninger for at kunne tilbyde medlemmerne et forsikringssamarbejde.

”Nogle gange vokser man fra hinanden, og derfor må ens veje skilles. Vi har været glade for samarbejdet med LB, men desværre har vi ikke kunnet finde fælles fodslag i et fremtidigt samarbejde. Vi søger nu andre veje for at kunne tilbyde vores medlemmer attraktive og skræddersyede forsikringstilbud, der i højere grad matcher vores medlemmers behov,” siger Ilse Lærke Kristensen, der er kommunikations- og marketingschef i DM.

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også