Nye etiske principper skal sikre kunder indsigt i forsikringsselskabers brug af data

Forsikringskunderne skal nemmere kunne se, hvilke data forsikringsselskaberne bruger til at beregne priser. Det skal sikre kunderne, men vil også aflive myter om "creepy" databrug, lyder det fra Thomas Brenøe, vicedirektør i Forsikring & Pension, der står bag et sæt nye dataetiske principper.
Thomas Brenøe, vicedirektør i Forsikring & Pension | Foto: Forsikring & Pension/ PR
Thomas Brenøe, vicedirektør i Forsikring & Pension | Foto: Forsikring & Pension/ PR

Når en kunde beder sit forsikringsselskab om et tilbud på en bilforsikring, spiller det ofte ind på priser og vilkår, hvor gammel kunden er, og hvor længe vedkommende har været bilist.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også