Finanstilsynet kritiserer banker for at afvise kunder ved døren

Kunder klager løbende til Finanstilsynet om, at de ikke får adgang til en basal betalingskonto. ”Læringskurven er ret flad,” udtaler kontorchef.
Finanstilsynet vil have landets banker til at rette ind og sikre kunders rettigheder, når det kommer til basale betalingskonti. | Foto: Finanstilsynet - Pr
Finanstilsynet vil have landets banker til at rette ind og sikre kunders rettigheder, når det kommer til basale betalingskonti. | Foto: Finanstilsynet - Pr

Finanstilsynet er nu igen ude efter landets banker for ikke at overholde reglerne, når det handler om at sikre kunder en basal betalingskonto. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også