Formand for ankenævnet: I disse svindelsager hænger banken på regningen

Er det bankkunden selv, der overfører penge til en svindler, vil banken næppe dækket tabet. 
Middelfart Sparekasse er ved at undersøge flere sager, hvor banken har afvist at dække tab for kunder, der er blevet svindlet. | Foto: Middelfart Sparekasse
Middelfart Sparekasse er ved at undersøge flere sager, hvor banken har afvist at dække tab for kunder, der er blevet svindlet. | Foto: Middelfart Sparekasse

Når en bankkunde bliver svindlet, er der én ting, der er afgørende for, om det er banken eller kunden selv, der skal dække tabet. Det fortæller formand for ankenævnet, Vibeke Rønne, til Finans

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også