Gjensidige taber terræn på privatmarkedet: "2022 var det mest udfordrende år for os"

Hård konkurrence og stor it-transformation har kostet præmievækst på det danske privatkundemarked for Gjensidige. Direktør ser lysere på fremtiden og glæder sig over generel vækst i butikken. 
Mats C. Gottschalk, koncerndirektør med ansvar for Gjensidiges danske forretning, glæder sig over vækst i de samlede præmieindtægter trods tilbagegang på privatmarkedet. | Foto: Pr/gjensidige
Mats C. Gottschalk, koncerndirektør med ansvar for Gjensidiges danske forretning, glæder sig over vækst i de samlede præmieindtægter trods tilbagegang på privatmarkedet. | Foto: Pr/gjensidige

Opbremsning på boligmarkedet, få solgte biler og et omfattende it-projekt har udfordret den norske forsikringskoncern Gjensidiges færden på det danske privatkundemarked i 2022. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også