Det digitale kapløb kræver knivskarpe kompetencer

I aften kommer et nyt afsnit af "9.z mod Kina". Programmet tager fat i en udfordring, der rækker dybt ind i de danske pengeinstitutter, som er dybt afhængige af de kompetencer, som danske folkeskoleelever tager med sig.
AF MARIANE DISSING, adm. dir. Finanssektorens Arbejdsgiverforening

Digitalisering har forandret den finansielle sektors måde at kommunikere og håndtere kunder på. Digitalisering er i dag et grundlæggende redskab i udviklingen af både pengeinstitutter, realkreditinstitutter, pensionsselskaber og forsikringsselskaber. Det stiller nye krav til virksomhederne og kræver, at de kan få medarbejdere med de rette kompetencer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også