Banker kan forbedre overskudsgraden med op til 30 pct.

I 2020 vil der være en indtjeningsforskel på op til en tredjedel mellem traditionelle banker, og banker der formår at involvere sig mere i kundernes hverdag, ifølge et studie af Accenture.  Vejen til succes er digital og forudsætter velfungerende it-systemer.
AF BENT DALAGER, nordisk direktør indenfor financial services

Klumme: It-systemer som kan udnytte data hensigtsmæssigt og automatisere processer fuldt ud, kræver en digital transformation helt ind i kernen af det IT-setup, som mange banker kører i dag. Det er ikke en let øvelse, men den er forretningskritisk i et marked, hvor bankerne oplever stigende krav blandt forbrugere til digitale services og nye konkurrenter kommer på banen med digitale forretningsmodeller.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også