Saxo Privatbank jagter 15.000 nye kunder

I løbet af tre år satser Saxo Privatbank på at hente 15.000 nye kunder og øge indtjeningen før skat med 50 pct., skriver Børsen. "Meget ambitiøst," siger bankforsker.
Johannes Rovsing, adm. direktør i Saxo Privatbank | Foto: PR
Johannes Rovsing, adm. direktør i Saxo Privatbank | Foto: PR

Den klassiske bankforretning i Saxo Bank - Saxo Privatbank - har haft svære kår, siden enheden blev en del af Saxo Bank i 2010 med købet af Brørup Sparekasse.

Men nu skal der vækst i forretningen, skriver Børsen. Saxo Privatbank har som målsætning at øge antallet af kunder fra de nuværende 30.000 til 45.000 på tre år, ligesom indtjeningen før skat skal være 50 pct. højere end resultatet i 2016. Det skal blandt andet ske ved at nå bredere ud i stedet for kun at fokusere på velhavende kunder, som Saxo Bank historisk har været kendt for.

"Selvom vi ligger i det øverste lag på indkomst- og formueforhold, så vil vi gerne have en bredere kundeportefølje. Det er en udbredt misforståelse, at man skal være enormt velhavende for at være kunde hos os. Vi vil både hjælpe vores kunder med at skabe en formue og at bevare den," siger Johannes Rovsing, adm. direktør i Saxo Privatbank, til Børsen.

Lars Krull, bankforker ved Aalborg Universitet, kalder over for avisen målsætningen "meget ambitiøs."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også