Russisk enhjørning vil lokke millennials i bankerne

MONEY20/20: Med en brugervenlig applikation, chatbaseret kundeservice og alternativ marketing tilsat humor vil russiske Rocketbank give europæiske banker en platform til at få unge kunder i butikken.
Natalia Otkritie, marketingdirektør i Otkritie Bank. | Foto: Watch Medier
Natalia Otkritie, marketingdirektør i Otkritie Bank. | Foto: Watch Medier

Hurtigt digitalt overblik frem for ringbind. Forståelig chat frem for telefonkøer. Og humorfyldt marketing frem for støvede billboards. Det er alt sammen opskriften på russiske Rocketbanks succes med at få unge kunder. En succes, som Rocketbank og den bagvedliggende Otkritie Bank håber på at kunne sprede ud til Europa og USA.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også