Danske Banks June venter stadig på gennembrud

Ifølge Børsen er formuen i Danske Banks nye investeringsplatform June efter godt en måned stadig under 100 mio. kr. Chefanalytiker kalder det en hæderlig start.
Simon Haldrup, chef for Danske Banks digitale enhed Mobilelife
Simon Haldrup, chef for Danske Banks digitale enhed Mobilelife

Hvis Danske Bank havde forventet, at danskerne med et snuptag ville kaste deres formuer ind i bankens nye investeringsløsning, June, har banken taget fejl.

Børsen skriver i dag, at efter godt og vel en måned i markedet er formuen i de underliggende fonde i June fortsat under 100 mio. kr. Det kan sammenlignes med, at der er placeret 226 mia. kr. i Danske Invests detailafdelinger.

Over for Børsen kalder chefanalytiker hos analysehuset Morningstar, Nikolaj Holdt Mikkelsen, det en "hæderlig start," og Danske Bank selv går heller ikke i panik.

"Vi har sat et lavt minimumbeløb på 100 kr. og et loft på 300.000 kr., og derfor har det vigtige for os i de første uger været at se på, hvor mange brugere vi får ind, mere end hvor stor en formue," siger Simon Haldrup, chef for Danske Banks digitale enhed Mobilelife, til Børsen. Han vil dog ikke oplyse, hvor mange brugere June har fået ombord.

Investeringsløsningen June er baseret på såkaldte ETF'er (Exchange-traded funds), som grundlæggende følger en række indeks og dermed er afhængig af den overordnede markedsudvikling, også sendt som såkaldt passiv investering. Omkostningerne for at benytte June er cirka 0,8 pct. af de anbragte midler.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også