Nets' profitmaskine kan presses hårdt af Mobilepay

Får Mobilepay succes med nyt tiltag, kan det sætte Nets' store profitmaskine, Betalingsservice, under voldsomt pres. Selvom Nets holder tal for indtjeningen hemmelige, viser rapport fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, at Betalingsservice er en endog meget lukrativ forretning.
Nets' topchef, Bo Nilsson, under Nets' børsnotering 23. september 2016. | Foto: Jens Dresling
Nets' topchef, Bo Nilsson, under Nets' børsnotering 23. september 2016. | Foto: Jens Dresling
AF DAVID BENTOW OG DANIEL HEDELUND

Torsdag satte Danske Bank et alvorligt angreb ind mod Nets. Med det nye tiltag "Mobilepay Subscriptions" til bankens betalingsløsning Mobilepay angriber storbanken en af hjørnestenene i Nets' forretning, Betalingsservice, som yder automatiske betalinger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også