Danskerne vender tilbage til Danske Bank efter 16 års kundeflugt

Folkevandringen fra banken er tilsyneladende vendt, siger selskabets privatkundechef.

Efter 16 år, hvor kunderne har haft mest travlt med at komme ud af Danske Banks døre, så har banken igen nettotilgang af privatkunder. Det skriver Berlingske Business.

I løbet af 2016 - til og med den 23. november - er antallet af privatkunder således steget med godt 2.500. Tilgangen opvejer dog ikke tabet de seneste år, hvor banken siden 2013 har tabt omkring 137.000 privatkunder. Chef for divisionen, Thomas Mitchell forklarer til Berlingske, at særligt skrammer fra finanskriseårene og lukningen af kassebetjening i 131 filialer i 2013 var med til at markere behovet for handling for banken.

"(...) En undersøgelse, vi selv fik foretaget, (viste, red.) at når danskerne skal sige, hvad det vigtigste ved deres bank er, at "kundeservice" får næsten fire gange så mange stemmer som de næste punkter på listen. Samme undersøgelse viste, at vi lå sidst målt på kundeservice. Så det, som kunderne helst ville have, var det, som vi leverede dårligst på. Nu begyndte det at give mening, hvorfor kundetilfredsheden var lav og kunderne forlod os," siger Thomas Mitchell til avisen.

Han siger, at "massive" investeringer i træning og efteruddannelse af medarbejderne har vendt kurven, som også betyder, at antallet af klager er faldet markant.

Tonny Thierry Andersen: Danske Bank skal være for alle - ikke kun egne kunder

Danske Bank tæt på salg af Scandinavian Center

Danske Banks erhvervsbank topper Prospera-måling for tredje gang

Ny ejer af Danske Bank-portefølje har sin egen succes-formel

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også