Saxo henter chef til kunstig intelligens hos Danske Bank

Christian Hededal skal som chef for en ny division i Saxo forbedre handelsoplevelsen for bankens kunder.

Ettaller og nuller vil fremover få en mere fremtrædende rolle hos danske Saxo Bank, der med en nyoprettet stilling vil udvikle sine evner inden for big data og kunstig intelligens. Det skriver Børsen.

Det bliver Danske Banks Christian Hededal, som skal udvikle divisionen. Med trækket ønsker Saxo at forbedre sin handelsplatform for kunderne og gøre indholdet mere relevant. Her kan man eksempelvis komme til at se en højrere grad af profilering af brugerne baseret på tidligere køb af aktiver, ligesom man vil kunne tage højde for markedsudviklingen og tilpasse indholdet på platformen til det, forklarer driftsdirektør Søren Kyhl til avisen. Også den nye mand har ideer til at forbedre Saxo-kundernes indkøbsoplevelse.

"Jeg håber at bringe en forståelse af til bordet, hvordan vi kan fremme avanceret datamining til at blandt andet forbedre kundeoplevelsen. Kernen i dette er ideen om, at mennesker er forskellige med individuelle behov, og at vores løsninger skal afspejle og understøtte det. Kunstig intelligens er på et meget tidlig stadie lige nu, men vil føre til dramatiske ændringer i de fleste brancher," uddyber han til Børsen.

Christian Hededal har en doktorgrad i fysik.

Ny bølge rammer forsikringsbranchen

Er den finansielle regulering klar til at håndtere digitaliseringens udfordringer?

Accenture: Robot-bankrådgvining vinder større og større accept

Britiske storbanker gør klar til robot-rådgivning

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også