Panama-skandale har ikke kostet Nordea kunder

Kunderne har ikke straffet Nordea, efter det kom frem, at banken har arbejdet sammen med Mossack Fonseca, der er omdrejningspunktet i Panama-skandalen.
Foto: Nordea/PR
Foto: Nordea/PR

Det har ikke umiddelbart haft konsekvenser for Nordea, at banken er blevet knyttet til det udskældte advokatfirma Mossack Fonseca, der er omdrejningspunktet i den store Panama-skandale. Det skriver DR Nyheder.

Banken har samlet set oplevet en tilgang af de såkaldte Fordel Plus-kunder, mens der blandt bankens øvrige kunder også er nogle, der forlader banken, oplyser Nordeas danske pressechef Martin K. Nielsen til DR Nyheder i en mail.

"Alt i alt har vi oplevet en flad kundeudvikling i andet kvartal af 2016," skriver han.

Nordea oplyser af konkurrencehensyn ikke sine kundetal.

 Nordea hjalp russer med pengeoverførsel: Tilbagedatering af dokumenter er ikke ulovligt 

 Alvorlig advokatkritik af Nordea i Luxembourg

 Panama-rapport: Nordea har "mangler" i kontrolfunktionerne 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også