Regionalt forsikringsselskab vil vokse via lokalkendskab og lokale partnere

Vækst via assurandørernes kendskab til lokale forhold og samarbejde med det lokale erhvervsliv skal sikre vækst og flere ansatte til det regionale selskab Storstrøms Forsikring.  
Per Guldbrandsen overtog posten som adm. direktør i Storstrøms Forsikring i marts. | Foto: pr
Per Guldbrandsen overtog posten som adm. direktør i Storstrøms Forsikring i marts. | Foto: pr

Efter godt tre måneder i stolen er den tidligere Tryg-chef Per Guldbrandsen klar med en ny strategi for Storstrøms Forsikring.  Og den går ud på at øge markedsandelen i lokalområdet og opnå skarpe priser på  skadesdækning ved at benytte lokale samarbejdspartnere.

”I et selskab som vores har vi ikke ’Big Data’, og derfor ikke mulighed for at mikrotarifere, på samme måde som de største selskaber, - men vi har noget andet. Vi har lokalkendskab, og vores assurandører og øvrige personale ved derfor præcis hvilke risici vi skal tage, og hvilke vi skal holde os fra,” udtaler 55-årige Per Guldbrandsen, der har en mangeårige karriere i forsikringsbranchen, herunder i Tryg Forsikring, hvor han blandt andet var regionschef i Midt- og Vestjylland og senere direktør for Trygs datterselskab Kompas.

For Per Guldbrandsen er selskabets assurandører helt afgørende for at skabe vækst.

”Assurandørerne er den medarbejdergruppe i et forsikringsselskab, der har de bredeste forsikringskompetencer, og samtidig dem der er målrettet uddannet til at kommunikere med mennesker, og det er det vi satser på – at vise et menneskeligt ansigt, samt at uddelegere ansvaret for at drive egen forretning i en præcist defineret geografi,” siger Per Guldbrandsen, der fik strategien godkendt af bestyrelsen i tirsdags.

Lokale håndværkere

Men også når det gælder skadesdækningen bliver lokalsamfundet omdrejningspunktet, og her vil Storstrømsforsikring benytte lokale håndværkere, værksteder, detailbutikker og lignende, når kundernes skader skal repareres, eller de mistede genstande skal genanskaffes.

”Vi netværker lokalt, og støtter således det samfund vi er en del af. Vi opnår skarpe priser igennem tillidsfuld samhandel, i et miljø hvor alle ved, at hvis vi ikke behandler hinanden fair og rigtigt, så hører samhandelen op,” udtaler Per Guldbrandsen.

Vækstambitionerne betyder samtidig, at han forventer, at ansætte flere medarbejdere ligesom der også skal investeres i bedre it-systemer.

”Der er således planlagt investeringer i et solidt løft begge steder, og den i forvejen stærke systemplatform, TIA, der også anvendes af en del andre meget veldrevne forsikringsselskaber, får en kraftig opdatering, så arbejdet bliver nemmere både for assurandører, skadesbehandlere og policemedarbejdere,” lyder det fra Per Guldbrandsen.

Forsikringsselskab henter direktør med fortid i Tryg 

Halvårsstatus: Stigende indtjening i forsikringen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også