Omtalebarometer: Superligaeffekten slår igennem hos Alka

Antallet af gange, Alka er nævnt i medierne, er mere end fordoblet fra februar til marts, og det skyldes blandt andet, at Superligaen er gået i gang.
Foto: Alka Forsikring/PR
Foto: Alka Forsikring/PR

Alka er blevet langt mere omtalt i medierne i marts end i februar. I marts blev forsikringsselskabet omtalt 2109 gange, mens det til sammenligning blev nævnt 1125 i februar. Det kan hænge sammen med, at Superligaen, som Alka er blevet sponsor for, blev sparket i gang i slutningen af februar, og selskabet dermed er blevet nævnt adskillige gange i den forbindelse i løbet af marts.

"Der er selvfølgelig Superligaen - det er klart. Men vi har haft et godt resultat ved vores årsregnskab, og vi har fået rigtig god taletid i medierne. Jens Bærentsen, vores adm. direktør, har været mere synlig i den seneste måned efter vores årsregnskab, end han plejer. Men det er klart, at der er megameget omtale på Superligaen," siger Lise Agerley, der er kommunikationsdirektør i Alka, til FinansWatch.

Alka har dermed været den tredjemest omtalte virksomhed i den finansielle sektor i marts. Nordea var igen den mest omtalte virksomhed. I marts var det blandt andet et tema, at Tryghedsgruppen besluttede at splitte sig selv, så kunderne i Nordea Liv & Pension fremover får deres egen fond, at banken har fået forhøjet sin folioramme i Nationalbanken, og adm. direktør Christian Clausen fyldte 60 år i starten af måneden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også