Omtalebarometer: Superligaeffekten slår igennem hos Alka
![Foto: Alka Forsikring/PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article3002480.ece/ALTERNATES/schema-16_9/lise.jpg)
Alka er blevet langt mere omtalt i medierne i marts end i februar. I marts blev forsikringsselskabet omtalt 2109 gange, mens det til sammenligning blev nævnt 1125 i februar. Det kan hænge sammen med, at Superligaen, som Alka er blevet sponsor for, blev sparket i gang i slutningen af februar, og selskabet dermed er blevet nævnt adskillige gange i den forbindelse i løbet af marts.
"Der er selvfølgelig Superligaen - det er klart. Men vi har haft et godt resultat ved vores årsregnskab, og vi har fået rigtig god taletid i medierne. Jens Bærentsen, vores adm. direktør, har været mere synlig i den seneste måned efter vores årsregnskab, end han plejer. Men det er klart, at der er megameget omtale på Superligaen," siger Lise Agerley, der er kommunikationsdirektør i Alka, til FinansWatch.
Alka har dermed været den tredjemest omtalte virksomhed i den finansielle sektor i marts. Nordea var igen den mest omtalte virksomhed. I marts var det blandt andet et tema, at Tryghedsgruppen besluttede at splitte sig selv, så kunderne i Nordea Liv & Pension fremover får deres egen fond, at banken har fået forhøjet sin folioramme i Nationalbanken, og adm. direktør Christian Clausen fyldte 60 år i starten af måneden.
Relaterede artikler
Omtalebarometer: Nordea løber igen fra konkurrenterne
For abonnenter
Omtalebarometer: Nordea holder igen førstepladsen
For abonnenter
Omtalebarometer: Nordea overtager rampelyset fra Danske
For abonnenter