IT: Forbrugernes vaner smitter stadig

De nye tider vil kræve nye kompetencer hos de it-ansatte. For dem, der kan omstille sig, venter nye muligheder. For dem, der stædigt holder fast i hardwaren, venter tidlig pension eller arbejdsløshed.
AF PER PALMKVIST KNUDSEN, IT-direktør, JP/Politikens Hus

KOMMENTAR: Ien ikke så fjern fortid kunne it-afdelingerne styre teknologierne. Dimserne var dyre, og kun få havde derfor råd til at få egne erfaringer med - og meninger om - de nyeste muligheder. Den tid er for alvor slut: Alle private hjem har i dag mere computerkraft og anvender mere avancerede itservicer, end virksomheder gjorde for få årtier siden. Samtidig har det aldrig været nemmere at indkøbe nye it-servicer, også når man er på arbejde.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også