Klumme: Er Reimar Bo pengene værd?
Klummeskribbent Per Hansen, der er investeringsøkonom hos Nordnet, har kigget nærmere på våbenkapløbet mellem Swipp-bankerne og Danske Bank. Konkurrencen om at udvikle de bedste dataapplikationer raser i den finansielle sektor, men kommer det overhovedet til at have en betydning for bankernes markedsandele på sigt, spørger investeringsøkonomen?
"I en række aktuelle reklamefremstød forsøger Swipp at blive cementeret i forbrugernes bevidsthed. En kendt studievært er det kommunikative midtpunkt i en kamp om brugerne. ”For få kender Swipp”, må være parolen og devisen, og derfor bliver der postet et anseeligt millionbeløb i at få udbredt kendskabet til så mange afkroge af Danmark som overhovedet muligt. I reklamen forlyder det, at mange kan ånde lettede op over at konstatere, at de endnu ikke har fået Swipp; en art infektion? Det er indlysende rigtigt, hvis man betragter den relative styrke målt i antal brugere. Spørgsmålet er, om forehavendet vil lykkes og ikke mindst langsigtet, hvilket formål det tjener?" spørger klummeskribent Per Hansen.