Klumme: Er Reimar Bo pengene værd?

Er den stort anlagte reklamekampagne Swipp i virkeligheden pengene og umagen værd, og hvis interesser tjener det, spørger klummeskribent Per Hansen fra Nordnet.

Klummeskribbent Per Hansen, der er investeringsøkonom hos Nordnet, har kigget nærmere på våbenkapløbet mellem Swipp-bankerne og Danske Bank. Konkurrencen om at udvikle de bedste dataapplikationer raser i den finansielle sektor, men kommer det overhovedet til at have en betydning for bankernes markedsandele på sigt, spørger investeringsøkonomen?

"I en række aktuelle reklamefremstød forsøger Swipp at blive cementeret i forbrugernes bevidsthed. En kendt studievært er det kommunikative midtpunkt i en kamp om brugerne. ”For få kender Swipp”, må være parolen og devisen, og derfor bliver der postet et anseeligt millionbeløb i at få udbredt kendskabet til så mange afkroge af Danmark som overhovedet muligt. I reklamen forlyder det, at mange kan ånde lettede op over at konstatere, at de endnu ikke har fået Swipp; en art infektion? Det er indlysende rigtigt, hvis man betragter den relative styrke målt i antal brugere. Spørgsmålet er, om forehavendet vil lykkes og ikke mindst langsigtet, hvilket formål det tjener?" spørger klummeskribent Per Hansen.

Læs hele klummen her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også