Har du fået Swip(p)?

Klumme. De seneste og givetvis også kommende uger, lægger danskerne øjne og ører til en ”kendskabskampagne” om Swipp. Formålet er at gøre MobilePay fra Danske Bank rangen stridig som den foretrukne overførsels portal. Men er det i virkeligheden pengene og umagen værd, og hvis interesser tjener det? Reklamestunt som giver mindre mening? Døm selv.
AF PER HANSEN, investeringsøkonom hos Nordnet

Klumme. Kampen kører fortsat mellem Danske Bank på den ene side og resten af bankerne på den anden. Det er ikke nogen ny konstellation, som har kørt nogenlunde lige siden Danske Bank valgte at træde ud af og stå udenfor sektorens samlede bud på en smart, nem og intuitiv måde at kunne overføre penge til hinanden eller betale for varer i butikken. Hvad der oprindeligt fik Danske Bank til at træde ud af Swippsamarbejdet, er indtil videre ikke beskrevet nærmere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også