ATP-chef har finansens bedste brand

Direktør i ATP, Carsten Stendevad, har det bedste brand blandt topcheferne i den danske finanssektor.

En undersøgelse fra Infomedia viser, at det er ATP’s koncernchef, Carsten Stendevad, der har det stærkeste brand blandt topcheferne i den danske finanssektor.

Det viser en opgørelse, som Børsen i samarbejde med Infomedia har offentliggjort. Undersøgelsen kigger på cheferne for de 25 danske virksomheder med størst omsætning, samt fem øvrige profiler, som de mener, har en særlig skarp profil i medierne. Den har fået navnet ”CEO Superbrands 2013”.

Undersøgelsen er foretaget på baggrund af samtlige medieomtaler af alle topcheferne i hele 2013, hvor man manuelt ud fra syv kriterier har vurderet ledernes performance. Infomedia har dog frasorteret eksempelvis jubilæumsomtaler, hvor det fremgår, at en bestemt direktør deltager.

Der er i alt seks finansledere med på den 30-mands store liste. 40-årige Carsten Stendevad ligger placeret på en samlet 7. plads og har et stort forspring til næstbedst profilerede finansleder, Christian Clausen fra Nordea, der ligger på en samlet 15. plads.

Helt i bund ligger Nykredits Michael Rasmussen, der siden sin tiltræden i september 2013 ikke har formået at imponere Infomedias brand-dommere. Han ligger således på en samlet 25. plads.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også