Sparekassen Lolland betaler pensionsgebyr tilbage

Har man som kunde i Sparekassen Lolland betalt et gebyr på 250 kroner sidste år for at få flyttet din pensionskonto til en anden bank, kan du se frem til at få pengene retur. Opdateret.
AF RITZAU FINANS/ CS

Finanstilsynet gav banken et påbud i efteråret 2012 - og Forbrugerombudsmanden tog kontakt til banken. Og nu har Sparekassen Lolland meddelt, at de uretmæssigt opkrævede gebyrer bliver betalt tilbage til de berørte kunder.

Det skriver Forbrugerombudsmanden i en meddelelse. Spar Lolland eksisterer dog ikke længere, men simple krav er som udgangspunkt overtaget af bankens køber, Jyske Bank.

Banken måtte ikke opkræve gebyret, da det er i med reglerne om god skik for finansiel virksomhed.

Gebyrfinte i millionklassen skudt ned

Det var afdelingen FinansNetbanken, der uden varsel i sommeren 2012 indførte et gebyr for flytning af kundernes pensionsordninger. Men gebyret blev ikke pålagt kunderne med korrekt varsel.

Det første påbud havde kun virkning for gebyropkrævninger foretaget, efter at påbuddet blev givet 1. november 2012. Men Forbrugerombudsmanden fik tilbagebetalingen til at gælde alle kunder.

Gebyret lød på 250 kroner pr. pensionskonto ved flytning til andet pengeinstitut eller pensionsselskab.

Tilsyn slår ned på Spar Lolland-gebyr 



/ritzau/
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også