Klumme: Derfor sælger tysk storbank fodbold-merchandise
Hvem er vinderne i den finansielle sektor om 20 år?
Det spørgsmål forsøger Bent Dalager, nordisk direktør for Financial Services hos Accenture, at besvare i en frisk klumme på FinansWatch, hvor han tager udgangspunkt i de kompetencer, der kræves hos medarbejderne fremover.
Han starter sin klumme i Tyskland, hvor en gammel kending forsøger noget helt nyt i bestræbelserne på at komme tættere på de kunder, som man i dag har mindre og mindre kontakt med qua den teknologiske udvikling.
”Medarbejderne skal væk fra baglokalerne og ud og møde kunderne – enten fysisk eller virtuelt. Og salgsorienterede medarbejdere vil være i høj kurs fremover,” skriver Bent Dalager og fortsætter:
Merchandise
”Et godt eksempel på denne tendens finder vi i Berlin. Her har Deutsche Bank oprettet en ’flag ship store’ under navnet Q110, der refererer til filialens adresse i et populært shoppingområde på Friedrichstrasse. I Q110 kan du blandt andet købe designartikler og merchandise fra et væld af populære europæiske fodboldklubber. Og rådgiverne er typisk ikke bankuddannede i traditionel forstand, men i stedet hentet ind fra detail- og serviceindustrien. Selvom Q110 går længere, end hvad vi får at se i Danmark, viser eksemplet en interessant retning, skriver han.
Læs hele Dalagers klumme her.