Finanssektoren øjner flere dilemmaer i brugen af kunstig intelligens

Selvom både banker, forsikringsselskaber og pensionsselskaber har enorme datamængder om danskerne, skal alle nye værktøjer og muligheder nøje vurderes. 
Den nye form for kunstig intelligens gør det muligt for computeren at svare i menneskesprog. | Foto: Jens Dresling
Den nye form for kunstig intelligens gør det muligt for computeren at svare i menneskesprog. | Foto: Jens Dresling

Når den teknologiske udvikling går stærkt, står finanssektoren med en masse nye muligheder, men hvordan de kan og skal bruges, kræver omtanke, skriver Finans.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også