Genbrug er et vigtigt skridt på vejen i forsikringsselskabernes grønne omstilling - men kunderne siger nej tak

Et af de steder, det virkelig batter når det gælder om at reducere forsikringsselskabernes klimaaftryk er at genbruge og reparere. Men de fleste kunder vil hellere nyt, viser ny rapport. 
Danskerne vil i overvejende grad helst have en ny smartphone som erstatning, hvis den gamle splintres. Men det ønske strider mod forsikringsselskabernes ambitioner om grøn omstilling. | Foto: Andreas Haubjerg
Danskerne vil i overvejende grad helst have en ny smartphone som erstatning, hvis den gamle splintres. Men det ønske strider mod forsikringsselskabernes ambitioner om grøn omstilling. | Foto: Andreas Haubjerg

Er håndvasken knækket eller skærmen på telefonen splintret, så vil langt de fleste danskere helst som standard modtage en ny udgave af produktet som erstatning fra forsikringsselskabet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også