Storbanker giver rådgivere få centrale mål at styre efter – indtjening er i fokus

I sin nye strategi har Danske Bank udpeget rådgivning som et indsatsområde. FinansWatch har spurgt konkurrenterne, hvordan de måler rådgivernes arbejde. 
”Jeg mener overordnet, at forretninger drives bedst decentralt," siger Mads Skovlund Pedersen, bankdirektør i Nordea Danmark. | Foto: Stine Bidstrup
”Jeg mener overordnet, at forretninger drives bedst decentralt," siger Mads Skovlund Pedersen, bankdirektør i Nordea Danmark. | Foto: Stine Bidstrup

En stribe af landets store banker afstår fra at udstikke for mange mål, såkaldte KPI’er, som rådgiverne skal leve op til. Topledelsen fokuserer typisk på få overordnede mål, og så kan de enkelte afdelinger selv strukturere arbejdet derfra, lyder det fra flere sider efter, Danske Bank har gjort rådgivning til et centralt indsatsområde i sin nye strategi. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også