Stor stigning i sager om forsinket bagage

”Lufthavnskaos” er en af årsagerne til, at langt flere rejsende anmelder sager om forsinkelse af deres bagage end tidligere, lyder det fra Europæiske Rejseforsikring.
Flere rejsende tidligere melder om forsinkelse af bagagen, oplyser Europæiske Rejseforsikring. | Foto: Jens Hartmann/Ritzau Scanpix
Flere rejsende tidligere melder om forsinkelse af bagagen, oplyser Europæiske Rejseforsikring. | Foto: Jens Hartmann/Ritzau Scanpix

Rejsende oplever i langt højere grad end tidligere, at deres bagage er forsinket. Det skriver den norske del af Europæiske Rejseforsikring i form af forsikringsselskabet If, i en pressemeddelelse.

”Ser vi tilbage på samme periode i det sidste ”normalår”, som var i 2019, har vi næsten 50 procent flere sager om det her nu,” siger Andreas Handeland, rejseekspert og kommunikationsdirektør i European Travel Insurance og If.

Handeland peger blandt andet på personaleproblemer, lufthavnskaos og stationære bagageremme som årsagerne til forsinkelserne.

”Rejseforsikringen dækker det, man kalder rimelige og nødvendige omkostninger til køb af ting, man har brug for i den periode, bagagen mangler,” tilføjer han.

I mange selskaber stiger prisen for en rejseforsikring med alderen

Forsikringsselskaber advarer rejsende kunder mod at komme for sent

Rejseforsikringsselskab på vej mod normalisering efter rutsjebane-år


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også