Klumme: Tillidskrise løses gennem datadrevne kundestrategier

Finanssektoren står midt i en tillidskrise, og den løses bedst ved, at bankerne anvender datadrevne og personaliserede kundestrategier som led i at forstå kundernes behov. Det skriver Kristian Mørk Puggaard, managing partner hos Damvad Analytics, i ny klumme.

Den danske finanssektor er ikke synderlig dygtig til at bruge kundedata til at skabe en bedre kunderelation. Sådan lyder det fra Kristian Mørk Puggaard, managing partner hos Damvad Analytics, i ny klumme hos FinansWatch.

"Men gjorde de det, kunne de blive langt mere konkurrencedygtige, fordi det er vejen til at komme tilbage i øjenhøjde," skriver han.

"Finanssektoren har alle ingredienserne til at gøre det bedre i kunderelationen placeret lige foran sig. Brugen af data er en rigtig god approach i dens henseende og kan være med til at optimere eksisterende forretningsprocesser samt ved brug af AI (kunstig intelligens, red.) og Machine Learning lave helt nye digitale systemunderstøttede service."

Læs hele klummen via nedenstående link:

Finanssektorens vej mod en hyperpersonaliseret forretningsmodel 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også