Klumme: Tillidskrise løses gennem datadrevne kundestrategier
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6972293.ece/ALTERNATES/schema-16_9/teknologi.jpg)
Den danske finanssektor er ikke synderlig dygtig til at bruge kundedata til at skabe en bedre kunderelation. Sådan lyder det fra Kristian Mørk Puggaard, managing partner hos Damvad Analytics, i ny klumme hos FinansWatch.
"Men gjorde de det, kunne de blive langt mere konkurrencedygtige, fordi det er vejen til at komme tilbage i øjenhøjde," skriver han.
"Finanssektoren har alle ingredienserne til at gøre det bedre i kunderelationen placeret lige foran sig. Brugen af data er en rigtig god approach i dens henseende og kan være med til at optimere eksisterende forretningsprocesser samt ved brug af AI (kunstig intelligens, red.) og Machine Learning lave helt nye digitale systemunderstøttede service."
Læs hele klummen via nedenstående link:
Finanssektorens vej mod en hyperpersonaliseret forretningsmodel