Direktør i reklamebureau: Massekampagner fylder mindre i finanssektoren

Markedsføringen hos finansielle virksomheder er blevet mere målrettet og henvender sig i højere grad til den enkelte kunde. Det skyldes dels moderne teknologi, dels en ærgrelse ved den finansielle sektor, mener direktør i reklamebureau.
Der hænger mange reklamer i bybilledet. Her fire på Kgs. Nytorv i København. Der er dog langt i mellem reklamerne fra de finansielle virksomheder. | Foto: Ritzau Scanpix/Kasper Palsnov
Der hænger mange reklamer i bybilledet. Her fire på Kgs. Nytorv i København. Der er dog langt i mellem reklamerne fra de finansielle virksomheder. | Foto: Ritzau Scanpix/Kasper Palsnov

Det er ikke til at åbne sin e-mailindbakke, Facebook-side eller næsten en hvilken som helst hjemmeside i dag uden at støde på en reklame. Og det er ikke bare i form af annoncer. Det er i høj grad skræddersyede henvendelser, som bygger på data indsamlet om den specifikke kunde eller bruger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også