FinansWatch

Klager fra bankkunder vælter ind hos ombudsmand

Siden 2009 har Forbrugerombudsmanden fået 681 sager om bankkunder, der føler sig vildledt. Giv ombudsmanden mere magt, opfordrer professor.

Hundredvis af klager fra vrede bankkunder hober sig op hos Forbrugerombudsmandens nye finansielle 'task force'.

Siden 2003 har tilsynet med området ligget under Finanstilsynet, men med bankpakke 2 fra 2009 fik ombudsmanden beføjelser til at tage sager op om dårlig bankrådgivning. Det har foreløbig ført til 681 sager om primært dårlig rådgivning omkring investeringsprodukter. 140 er afgjort, mens resten verserer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs