Unge mest utilfredse med Nemid
De unge netbankbrugere er mere utilfredse med nemid end de ældre. Det viser en analyse foretaget af Danske Bank blandt 6.600 kunder, skriver Berlingske Tidende.
De unges utilfredshed skal findes i papkortet, mener Danske Banks kundetilfredshedschef, Jonas Torp.
”Jeg gætter på, at de unge ikke synes, at sådan et lille papkort er just moderne og heller ikke særligt smart,” siger Jonas Torp, der er kundetilfredshedschef i Danske Bank, til Berlingske Tidende.
Kun 10 pct. af kunderne under 30 år angiver, at de er særdeles tilfredse med nemid, mens hhv. 18 og 21 pct. i aldersgrupperne 61-70 og over 70 år angiver, at de er særdeles tilfredse.
Digital nøgle på vej
Torkil Clemmensen, lektor ved CBS, er enig i vurderingen af, at utilfredsheden skyldes papkortet. Det passer dårligt sammen med de mobile løsninger, som mange unge efterspørger.
Kommunikationschef hos Danid, Jette Knudsen, der står bag nemid er lydhør over for kritikken af kortet.
”Inden for et halvt år bliver det muligt at få NemID på mobilen eller få en digital nøglegenerator. Så med lidt tålmodighed bliver der tilbud til dem, som er utilfredse med den nuværende løsning,” siger hun.