Nordea: Ikke alt kan automatiseres

Nordea står foran en stor fyringsrunde, men bankens kunder skal fortsat forvente at møde et menneske af kød og blod, hvis der er behov for mere kompleks rådgivning. Det siger digitaliseringschef i Nordea til nyhedsmediet Bloomberg.
Foto: /ritzau/Jens Dresling
Foto: /ritzau/Jens Dresling

I sidste måned meldte Nordea ud, at man henover de kommende år vil skære 6000 stillinger væk, mens man samtidig vil skabe en mere digital bank.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også