Nykredit: Kan ikke udelukke flere prisstigninger
Indtægterne i Nykredit skal øges med en milliard om året, står der i koncernens nyligt udsendte 'retningstilkendegivelse', og selvom håbet er at nå målet ved at få mere forretning ind i butikken, så kan det også være nødvendigt at skrue på mere upopulære håndtag, erkender topchef Michael Rasmussen.
"Vi har et forretningspotentiale, der gør, at vi kan øge indtægterne med en milliard i 2016. Vi kan ikke udelukke prisstigninger, men det er ikke det primære. Det er et større forretningsomfang med eksisterende og nye kunder. Og hvis der kommer prisstigninger, så vil vi altid være konkurrencedygtige på prisen. Og man skal huske, at vi deler smerten med kunderne ved, at vi også selv skærer ned og nedlægger arbejdspladser," siger han til FinansWatch.
Han forklarer, at der skal skrues mere op for kundefokus, så de fremover vil lægge en større del af deres samlede forretninger hos Nykredit.
"Man skal tænke på koncernen, når man tænker på Nykredit. Vi skal tjene flere penge på alle områder, og vi har et stort potentiale. Vi har adgang til 1,1 mio. privatkunder, og vi har en masse interessante erhvervskunder og institutionelle kunder, så det er en bred indtjeningsvækst, vi taler om," siger Michael Rasmussen.
Nykredit: Vi skal være fladere
Nykredit: Vores strategiplan kommer først til foråret
Rasmussens strategiplan klar: Skærer 10 pct. af omkostningerne