Engberg: Ikke mange kan matche vores nye rådgivning

Peter Engberg Jensen mener, at Nykredit er i front i Danmark med indførelsen af de nye landsdækkende rådgivningscentre.

Der bliver færre døre at gå ind af for kunderne, til gengæld kan de ringe og få rådgivning alle ugens dage efter aftensmaden eller måske lørdag eftermiddag, hvis det passer bedre.

Nykredits store spareplan og restrukturering af dele af virksomheden indbefatter, at koncernen åbner to store rådgivningscentre i henholdsvis Århus og København, under navnet ”Nykredit Direkte”, hvor i alt 200 medarbejdere sidder klar til at hjælpe kunderne på telefonen eller via mail i alle hverdage mellem 8-20 og i weekenderne i tidsrummet 11-15.

Peter Engberg Jensen anslår, at Nykredit gennem centrene kan håndtere kontakten til i alt 200.000 kunder.

”Vi ser sådan på det, at vi nu giver kunderne et ekstra tilbud. Hvis de vil en i en af vores filialer eller centre, så kan de gøre det, men hvis det passer dem bedre at ringe eller maile uden for de normale åbningstider, så er det en mulighed nu,” siger Peter Engberg Jensen til FinansWatch.

Tiden løbet fra

Han mener, at Nykredit med initiativet rykker frem i feltet i den danske finanssektor med det bedste rådgivningstilbud til kunderne.

”Det her er da noget, vi vil gå ud og fortælle om, fordi vi ser sådan på det, at der ikke er mange, der kan matche det, som vi tilbyder her,” siger han.

Nykredits koncernchef fortæller, at man allerede har testet i vid udstrækning om det nye set-up kan matche kundernes forventning til rådgivningen.

”Man kan sige det på den måde, at rådgivningen er den samme hos Nykredit Direkte som hvis du går ind af døren hos Nykredit på Jægersborg Allé. Nu kan vi tilbyde rådgivning 67 timer om ugen, fremfor at skulle være begrænset af de normale åbningstider,” siger  Peter Engberg Jensen til FinansWatch.

Medarbejderne i de nye store rådgivningscentre vil bl.a. komme til at bestå af medarbejdere fra nogle af de erhvervscentre og filialer som Nykredit lukker ned.

Den anden store nyhed i Nykredits organisationstilpasning er sammenlægningen af erhvervs- og privatcentrene, som vil skære i alt 36 enheder bort, så de tidligere henholdsvis 57 og 34 privat- og erhvervscentre fremover smeltes sammen på 55 adresser, der kan tilbyde rådgivning på både privat- og erhvervssiden.

”Kunderne ved selvfølgelig godt, om deres ærinde er af privat eller erhvervsmæssig karaktér. Men vi har haft en opdeling af vores centre, som vi mener tiden er løbet lidt fra. Så nu kører vi videre med de her 55 centre, som vi er sikker på vil blive positivt modtaget af kunderne,” siger Peter Engberg Jensen til FinansWatch.

 

Nykredit nedlægger 125 stillinger

Nykredit på trapperne med fyringsrunde

Engberg: Tidlig opbremsning skånede os for yderligere fyringer

Finansforbundet: Brandærgerligt, men respektfuldt 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også