1,3 millioner pensionskunder kan få krisehjælp

PFA’s kunder har efterspurgt hjælp til håndtering af utryghed og bekymringer efter Hamas’ angreb på Israel.
En tidlig indsats giver pote og derfor har PFA åbnet en krisetelefon til berørte af konflikten mellem Israel og Hamas, siger koncerndirektør Camilla Holm. | Foto: Pr/pfa
En tidlig indsats giver pote og derfor har PFA åbnet en krisetelefon til berørte af konflikten mellem Israel og Hamas, siger koncerndirektør Camilla Holm. | Foto: Pr/pfa
Af Ritzau

Pensionskunder hos PFA, der er berørte af konflikten mellem Israel og Hamas, kan få gratis psykologisk rådgivning og sparring via en krisetelefon.

Det drejer sig om i alt 1,3 millioner kunder.

Kriselinjen er åbnet, efter at PFA har oplevet, at der er et behov hos deres kunder.

Det er både virksomhedskunder, men også privatpersoner, siger koncerndirektør Camilla Holm.

”Vi har derfor valgt, at vi vil lave en tidlig indsats.”

”Vi ved med vores erfaring, at den tidlige indsats virker. Det betyder, at vi kan tage nogle af bekymringerne i opløbet, inden det bliver til større psykiske belastninger,” siger hun.

PFA’s kriselinje er et samarbejde med Dansk Krisekorps, som skal stå for den psykologiske rådgivning.

I røret vil kunder blive mødt af autoriserede psykologer, som er vant til at yde krisehjælp.

Det er for ansatte, der har rødder eller kontorer i den krigshærgede region, men også for kunder, som ikke er direkte berørte.

”Hvis man har bekymringer eller har venner eller familie i krigsområdet, så kan man få nogle redskaber til at håndtere sin utryghed og bekymring,” siger Camilla Holm.

”Det kan også være ledere, som har brug for hjælp til, hvordan de skal sætte sig ned med deres team og tale de her ting igennem,” tilføjer hun.

Det er ikke første gang, at PFA tilbyder gratis psykologisk rådgivning og sparring. Sidst gjorde pensionsselskabet det i forbindelse med krigen i Ukraine.

Her var samarbejdet også med Dansk Krisekorps.

Krisetelefonen relateret til konflikten mellem Israel og Hamas er døgnåben. Den åbnede torsdag den 12. oktober for både dansk- og engelsktalende.

Ifølge koncerndirektøren er den åben, så længe der er et behov for det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også