Nets runder én million nordiske forbrugere

Efter et halvt år har Nets fået over1,2 mio. nordiske brugere til de 26.000 webshopløsnigner, som Nets servicerer.
Foto: Jens Dresling/Ritzau
Foto: Jens Dresling/Ritzau
AF KRISTOFFER VEGGERBY, ITWATCH

Nets har blot et halvt efter introduktionen af funktionen "husk mig" fået tilknyttet over 1,2 miop. nordiske forbrugere til de over 26.000 webshopløsninger, som selskabet servicerer. Det skriver Børsen.

I marts alene hentede man en halv mio. nye brugere, og tilgangen skyldes ifølge Asger Hattel, vicepræsident og ansvarlig for løsninger med butikkerne i Nets, at man har gjort det nemmere for kunderne at handle uden at skulle opgive sine kontooplysninger hver gang.

"Vi kan som de eneste i Norden tilbyde vore butikker, at man som forbruger har handlet én gang i en butik, så er man automatisk registreret i mere end 26.000 andre butikker," siger han.

Nets datterselskabet Dibs har foretaget en forbrugeranalyse, som viser at handlen på nettet i norden stiger omkring 15 pct. hvert år.

Denne artikel er leveret af vores søstersite ITWatch.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer