Nordiske banker taber pusten på betalingsområdet
Mens nordiske banker er kendte for at være blandt de første til at indføre netbanken, halterne de efter på betalingsområdet. Det skriver mediet Insidebusiness på baggrund af en undersøgelse fra det store indiske konsulenthus Tata Consultancy Services.
Konsulentvirksomheden har målt de fem største nordiske banker på 200 forskellige områder inden for internationale pengeoverførsler, og her klarer de nordiske banker sig mindre godt.
”Hvis du spørger mig, var det mest overraskende, at bankerne scorede lavt på de punkter, som målte på, om de har sat kunden i centrum,” siger Ruchikar Dalela, dansk landechef for TCS, til Insidebusiness.
På de 200 forskellige områder kan bankerne score mellem ét og fire, hvor ét er værst og fire bedst. I gennemsnit scorer de nordiske banker 1,8 på de parametre, som belyser, hvor gode bankerne er til at sætte kunden i centrum, skriver Insidebusiness. Til sammenligning er gennemsnittet 3,8 for alle bankerne. Nordea, der har deltaget i undersøgelsen, indvender over for Insidebusiness., at undersøgelsen har et smalt fokus på internationale betalinger og ikke fokuserer på automatisering af bankservices i bredere forstand.
Relaterede artikler
Danske Bank i nyt stort samarbejde med fagforeninger
For abonnenter