Hver anden dansker dumper i finansiel forståelse

Mange danskere er dårligt klædt på til at forhandle med banken. Forbrugerrådet mener, at der derfor bør stilles langt hårdere krav til rådgivningen og udformningen af dokumenter.
LENE ANDERSEN

Lidt mere end hver anden dansker mellem 25 og 65 år kan ikke svare rigtigt på tre spørgsmål om renters rente, inflation og risikospredning.  Dermed risikerer de hurtigt at komme bagud på point overfor banken og bliver meget afhængig af den rådgivning, de får.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også