Danske Bank vil koble butikkers loyalitetskort på Mobilepay

Storbanken lægger nu butikkers kundeklubber ind i Mobilepay, så brugeren har alle fordelsprogrammer og loyalitetskort samlet i appen, skriver Børsen.
Foto: Danske Bank
Foto: Danske Bank

Danske Bank tager nu næste skridt i kampen om markedet for mobilbetalinger ved at koble butikkers kundeklubber på Mobilepay. 

Det skriver Børsen.

Med den løsning vil brugerne af Mobilepay få mulighed for at samle alle deres fordelsprogrammer og loyalitetskort et sted mod et endnu ikke fastlagt gebyr, skriver avisen.

"Vi skal lave Mobilepay til en schweizerkniv for betalinger. Det skal være mest muligt relevant for flest mulige danskere i flest mulige situationer," siger Mark Wraa-Hansen, chef for Mobilepay, til Børsen.

Har indgået aftale med to virksomheder

CBS-professor Jan Damsgaard hilser over for avisen løsningen velkommen og siger, at det for de digitale spillere handler om at brede sig ud, så forbrugerne i sidste ende får sværere ved at skifte løsning.

De to første virksomheder, Danske Bank har indgået en aftale med, er Meny og 7-Eleven, fremgår det af en pressemeddelelse.

Videre fremgår det af bankens meddelelse, at brugerne skal registrere sig med deres medlems-id fra butikken i Mobilepay. 7-Eleven er en af de butikker, som allerede tager imod betaling via Mobilepay, og her glæder man sig over bankens nye tiltag:

"Vi vil gerne gennem Mobilepay gøre det lettere for vores loyalitetskunder at få gavn af vores tilbud. Når vi fremadrettet kan genkende vores loyalitetskunder ved betaling med Mobilepay, har vi mulighed for at give dem yderligere fordele," udtaler direktør Jesper Østergaard i meddelelsen.

Medie: Mobilepay trækker transaktioner ud af Nets

Swipp erkender nederlag til Mobilepay 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også