Forbrugere kræver moderne it-løsninger hos banker og forsikringsselskaber

Digitale løsninger spiller en stor rolle for forbrugeres valg af bank og forsikringsselskab, viser ny undersøgelse. 

Moderne digitale løsninger spiller en stor rolle for europæiske forbrugere, når de skal vælge bank og forsikringsselskab. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Fuijtsu Danmark, hvor mere end 7.000 forbrugere har deltaget.

Således truer mere end hver tredje forbruger nu med at forlade deres udbyder, hvis selskabet ikke tilbyder moderne teknologier og services. Undersøgelsen viser samtidig, at 32 pct. er villige til at lette dagligdagen med nye digitale betalingsmetoder.

”Som vi har set fra tidligere undersøgelser, har danskerne faktisk europarekord i brugen af elektronisk betaling. Vi bruger i gennemsnit betalingskortet 238 gange om året, hvilket er fire gange højere end for resten af europærerne,” siger salgsdirektør Jesper Fløystrup, Financial Services, Fujitsu, i en pressemeddelelse.

Spar Nord ønsker konsolidering på it-markedet

Nordea: Drop disruption – samarbejde skal bane vejen for blockchain 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også