FinansWatch

Medie: Ekspres Bank vil fjerne fordomme om kviklån

En ny reklamekampagne skal ifølge Ekspres Bank være med til at nedbryde fordommene om, hvem der låner penge til forbrug.

I den kommende tid vil tv-seere kunne møde kunderne hos Ekspres Bank, der er ejet af franske BNP Paribas, i reklameblokken. Flere kunder har nemlig sagt ja til at være med i reklamefilmene, skriver Berlingske Business.

Ifølge Klas Johan Claesen, der er marketingdirektør i Ekspres Bank, er målet med kampagnen blandt andet at nedbryde fordommene om de mennesker, der tager kviklån.

"Vi møder fortsat holdningen,a t det kan være tabubelagt at optage et lån til forbrug. Og det tabu vil vi gerne gøre op med. Seks personer står frem i vores kampagne, men vi har flere hundredtusinder af kunder i vores bank. Geografisk finder du vores kunder i hele landet, i et bredt aldersspænd og inden for hele indkomstspektret," siger han.

Forsiden lige nu

Fem år gammel sender stadig syge i forsikringshul

På trods af at førtidspensionsreformen blev vedtaget i 2013, er der stadig kunder, der ikke kan få dækning for tab af erhvervsevne på trods af at have en sådan forsikring hos deres pensionsselskab.

Vækst-sparekasse bremser en smule op

Efter igen og igen at have brudt Finanstilsynets retningslinjer for udlånsvækst holder Dragsholm Sparekasse sig i 2017 lige akkurat inden for grænsen. Væksten er dog stadig markant, hvilket blandt andet skyldes overtagelsen af Refsnæs Sparekasse.

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere