Banker klarer klager bedre end forsikringsselskaberne

Forsikringsselskaberne håndterer ifølge en måling sine klager dårligere end både banker og mobilselskaber.

En ny måling fra analyseinstituttet Epsi viser, at forsikringsselskaberne var de dårligste i undersøgelsen til at håndtere klager, skriver Berlingske Business.

Epsi, der er mest kendt for sine målinger af kundetilfredshed, har målt mængden af klager og kvaliteten af klagebehandlingen hos mobilselskaber, daginstitutioner, banker og forsikringsselskaber på både privat og erhverv.

Der bliver klaget mest over mobilselskaber med daginstitutioner på andenpladsen. Der klages mindst til forsikringen, som til gengæld er markant ringere til at håndtere klagerne. På en score fra 1-100 får forsikring 40,7 for erhverv og 44,4 for privat, mens banker scorer 49,8 og 50,3 for samme kategorier.

Mobil scorer 53 som den gruppe, der håndterer klagerne bedst.

Flere forsikringsselskaber i Danmark har inden for de seneste år udråbt kundetilfredshed som et afgørende parameter i konkurrencen. Her er det blandt andet utilfredse kunder, som skal have en bedre oplevelse som en del af fastholdelsesstrategien.

"Fem minutter med en skuffet kunde giver mere end tre uger med en konsulent" 

Nyt kundefokus skal gøre Tryg til verdens bedste 

Trygs talmand tager fat på det bløde 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også