Swipp skyder millioner i kampagne

Den sektorejede betalingstjeneste Swipp bruger et tocifret millionbeløb på at øge sin kendskabsgrad.

Flere danskere skal lære, at der findes noget, som hedder Swipp. Det bruger betalingstjenesten nu et tocifret millionbeløb på, skriver Børsen.

En tv-kampagne med den tidligere nyhedsvært Reimer Bo Christensen skal få sat ordet Swipp på lystavlen hos danskerne, så det i sidste ende kan give flere brugere til den sektorejede mobilbetaling, lyder det fra selskabets direktør Martin F. Andersen.

"Målet er, at alle danskere ved, hvad Swipp er kort efter nytår. Det skal selvfølgelig ende med, at vi får mange flere af vores eksisterende kunder til at bruge Swipp. Dem, der i forvejen har mobilbank, har også Swipp, men når vi siger det til dem, ved de det ikke. Det skal kampagnen bidrage til," siger Martin F. Andersen til Børsen.

Den største konkurrent Mobilepay har i dag over tre gange så mange brugere som Swipp.

Store virksomheder dropper Apple Pay

Gammel vært fra TV-Avisen skal sikre Swipp succes

Mød manden bag Mobilepay

Apple lancerer betalingsfunktion på mandag 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også