Bankkundernes hitliste for 2013

Analyseinstituttet Voxmeter har gennem hele 2013 spurgt omkring 1000 danskere hver uge, hvor tilfredse de er med deres bank på en lang række punkter inden for service, produkter, image og kommunikation.
Foto: Arbejdernes Landsbank/PR
Foto: Arbejdernes Landsbank/PR
AF RITZAU

Svarene er sammenfattet i en slags pointscore, som højest kan være på 11.000 point. Her er listen med de otte største banker:

  1. Arbejdernes Landsbank 7613 point
  2. Jyske Bank 6722 point
  3. Sydbank 6687 point
  4. Spar Nord Bank 6659 point
  5. Lån & Spar Bank 6359 point
  6. Nykredit Bank 6216 point
  7. Nordea 6152 point
  8. Danske Bank 4783 point

Voxmeter har målt bankkundernes tilfredshed siden 2008. Arbejdernes Landsbank har indtaget førstepladsen de seneste fem år, mens Danske Bank har ligget sidst alle årene.

Pointscoren - den såkaldte CEM Score - er udviklet af Voxmeter og udtrykker en virksomheds "reelle kundebalance".

CEM Scoren udregnes dynamisk, så de områder, som kunden synes er vigtigst, vægtes højere i tilknytning til kundens vurdering.

Undersøgelsen er baseret på 65.000 interview om året. Heraf er 52.000 telefoninterview og 13.000 er uddybende webinterview.

Kilde: CEM Bank Intelligence, Voxmeter

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også