Klumme: Thomas Borgen kan det Lars Løkke Rasmussen ikke kan
Hvad er forskellen på det, som Thomas Borgen vil med Danske Bank - og det som Eivind Kolding ville med Danske Bank?
Kan du se forskellen?
Klummeskribent, kommunikationsrådgiver Mikkel Jørnvil Nielsen, der bl.a. har været kommunikationschef for Handelsbanken i Danmark, har set Thomas Borgen indlede i overbevisende stil på kommunikationsfronten, men spørgsmålet er, hvad det nye egentlig er i forhold til, hvad banken vil.
"Men Thomas Borgen kan det, Lars Løkke Rasmussen forgæves forsøger: At sige noget alvorligt og smile samtidig. Borgen virker afslappet, fokuseret og ærlig. Ja – ligefrem charmerende – hvilket slet ikke er en dum egenskab for en kundeorienteret topchef i den kolde finansverden.Spørgsmålet er så, om der er handling bag alle de ord, Borgen lagde vægt på i sine første interviews som adm. direktør. Eller endnu mere væsentligt; hvad det egentlig var, han sagde, da han efter 10 arbejdsdage dukkede op i alle medierne," skriver Mikkel Jørnvil Nielsen i sin klumme.
Han går ind og kigger nærmere på, hvad det egentlig er, Borgen har sagt i sin første tid som topchef - og om det i substansen egentlig adskiller sig fra det, som Eivind Kolding sagde.
"Er der i virkelighedens verden en forskel på, om manhar et erklæret aktionærfokus, hvor glade kunder er er midlet til at nå en tilfredsstillende forretning af egenkapitalen – eller om man ser kundetilfredsheden som målet, der skal fokuseres på for at opnå de ønskede, finansielle resultater? Er det same same but different, eller er der faktisk en forskel?," spørger Mikkel Jørnvil Nielsen.
Læs hele klummen her:
Danske Bank: Same same but different?
Tidligere klummer:
Klumme: Måske svensk kæmpe har knækket bonus-koden?
Klumme: Hvem siger Danske Bank skal kommunikere med hele befolkningen