Avis: Nordea tæt på at vippe Danske Bank af tronen
Nye tal, offentliggjort i Berlingske Business i dag, viser, at Nordea nærmer sig Danske Bank, når det gælder markedsandelen på privatkundeområdet i Danmark.
Danske Bank har således, ifølge tal fra Voxmeter lavet for Berlingske, smidt en stor del af den føring banken havde ned til Nordea. Ved årsskiftet havde Danske Bank 29,7 procent af privatkunderne, men efter blot ti uger i 2013 er andelen faldet til 27,5 procent. Imens er Nordeas markedsandele steget fra 22,8 procent til 25,5 procent.
Hos Danske Bank er meldingen, at det primært er mindre kunder, der forlader banken.
Det er korrekt, at nogle kunder har valgt at forlade os i forbindelse med lanceringen af det nye kundeprogram. Vores analyser viser, at der primært er tale om kunder, der har et mindre forretningsomfang hos os,« skriver Jan Svarre, chef for privatkunder i Danmark, i en mail til avisen.
Hos privatkundechef Ken Adrian fra Nordea slår man samtidig koldt vand i blodet.
”Det er jo ganske positivt, hvis det forholder sig sådan, men lad os nu se, når vi kommer lidt længere hen. Erfaringerne viser, at det normalt tager lidt længere tid,« siger han og tilføjer, at det ikke er et mål i sig selv at være størst.
Relaterede artikler
Brandindex: Nu vender det for Danske Bank
For abonnenter
Danske Bank: Et langt sejt træk at forbedre image
For abonnenter