Tonny Thierry: En hård fødsel

Danske Banks nye kundeprogram har ikke medført direkte kundeflugt, lyder det fra direktør Tonny Thierry Andersen, der dog medgiver, at starten ikke har været helt let.
Foto: Stine Larsen, Jyllands-Posten
Foto: Stine Larsen, Jyllands-Posten
AF CHRISTIAN SEHESTED

Danske Banks nye kundemodel er ikke kommet smertefrit fra land - slet ikke. Sådan lyder det fra direktør i banken Tonny Thierry Andersen på pressemødet for bankens årsregnskab. Direktøren er dog fortrøstningsfuld.

"Jeg tror godt, vi kan blive enige om, at kundeprogrammet havde en lidt hård fødsel," siger Tonny Thierry Andersen og gør op, hvad programmet - der blev lanceret i januar - har kostet af kunder:

"Siden lanceringen har vi haft en nettoafgang på mindre end 3.800 kunder. For hele 2012 var afgangen på 21.000 kunder," fortæller direktøren. Dermed er afgangen dog også accelereret klart efter programmet - men når kunderne først forstår det, så kan de fleste lide programmet, fortæller Tonny Thierry Andersen, hvis medarbejdere stadig er i gang med at orientere kunderne. Der er dog kun få, der slet ikke har hørt om de nye tiltag, lyder det fra direktøren.

Små kunder

”Vi kan i hvert fald ikke kritisere for kendskabniveauet til, at Danske har et kundeprogram. Det er højt.”

Det er primært de små kunder, der forlader banken, fremhæver bankdirektøren.

”De kunder, der forlader os, er primært kunder med små engagementer, og som har en anden bank som primær forbindelse,” siger Tonny Thierry Andersen.

Han afviser samtidig, at det var muligt for banken at henvende sig direkte til kunderne om programmet først, i stedet for at gå ud i pressen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også