Vrede kunder skifter sjældent bank

Trods massiv debat om gebyrer og renter bliver de fleste danskere i den bank, de altid har haft. Sådan er det langtfra i andre lande.
AF PER THIEMANN

Læserbrevene vælter ind hos aviserne, og Facebook flyder over med klager over Danske Banks nye kundegebyrer. Men når det kommer til stykket, skifter de færreste bank. Danskerne er nemlig meget utilbøjelige til at finde et andet pengeinstitut, selv om de måske siger, at de vil gøre det.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også