Driller bank på Facebook med overtræk på 6,85 kr.

En kunde har lagt sin dybt sarkastiske mail ud på Facebook, hvor han undrer sig over bankrådgivers fremfærd efter mikroskopisk overtræk. 12.000 danskere griner med.

"Hej Kim. Jeg fik din besked på min telefonsvarer forleden og forsøgte forgæves at ringe tilbage. I dag har jeg så modtaget et brev om samme emne: Overtræk på 6,85 kr. Din umiddelbare forestilling om årsagen hertil har sikkert været noget i stil med en shopping-spree eller en spontan rejse til Sunny Beach og/eller Randers. Jeg kan dog berolige dig om, at dette ikke er tilfældet”.

Sådan starter Brian Brinksby fra København sin statusopdatering på Facebook, som kører rundt på det sociale medie, hvor mere end 12.000 brugere onsdag eftermiddag har tilkendegivet, at de synes godt om Brinksbys statusopdatering.

Den fulde tekst

Han starter med at forklare i statusopdateringen, at han har fået ny bankrådgiver i den bank, som han ikke har sine normale bankaktiviteter i. Brian Brinksby fortæller herefter, at den nye rådgiver sender ham breve om overtræk på 6,85 kr.

Disse breve er nu blevet besvaret med en mail, hvor Brinksby altså har valgt at lægge den fulde tekst ud på facebook.

FinansWatch har været i telefonisk kontakt med den sarkastiske bankkunde, der bekræfter, at han har lagt mailen ud på Facebook, fordi han føler, at bankens adfærd er irrationel. Og han siger også, at bankrådgiveren, der kommer fra Jyske Bank, i et svar har tilkendegivet, at han synes, det var et sjovt svar.

Samtidig har Jyske Banks rådgiver forklaret, hvorfor han har skrevet et brev og forsøgt at få fat i Brinksby telefonisk. Og årsagen er, at det for rådgiveren er et irritationsmoment, at Brinksbys konto er på overtrækslisten, når der er tale om så lille et beløb.

Skabe en illusion

Her kommer en fortsættelse af Brian Binksbys mail til Jyske Bank-rådgiveren:

”Jeg er nok for gammel til Sunny Beach, og jeg vil også vurdere mine chancer for berigelse af interessant bekendskab, på en sådan tur, for ringe. Randers forefalder mig umiddelbart, som det mest eksotiske indenrigsrejsemål, i kraft af de florerende rygter om en regnskov. Men jeg føler lidt, at de forsøger at skabe en illusion om et Randers der måske ikke stemmer helt i overensstemmelse med virkeligheden. Den slags numre er jeg generelt skeptisk overfor. Jeg er desuden slet ikke i besiddelse af et hævekort til min konto i jeres bank, da jeg har lønkonto i en anden bank og kun bruger jeres bank til at afbetale mit lån. Min aftale med min tidligere rådgiver gik på, at jeg hver måned indbetalte 500 kr. til kontoen og at den så selv regulerede lånet i de måneder, hvor renterne oversteg det beløb,” skriver kunden.

Læs hele statusopdateringen her

Tilmeld dig FinansWatch' gratis nyhedsbrev eller tegn et gratis 30 dages prøveabonnement på FinansWatch her.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også