Konkursofre sat skakmat

Det kostede Hjorths Rengøring en halv mio. kr., at Homeside C-Guest gik konkurs. Der er ikke penge i konkursboet til at undersøge, om selskabet blev tømt for værdier.
AF JESPER HØBERG OG KRISTOFFER BRAHM

Det er for nemt at tørre gæld af på andre, og der er behov for at tage mere hårdhændet fat om selskaber, som går konkurs, hvis der er mistanke om urent trav.

Det mener Lise-Lotte Hjorth og Christian Graae fra Hjorths Rengøring, efter at de har tabt en halv mio. kr. på, at deres kunde Homeside C-Guest gik konkurs.

»Vi overlevede, men det var tæt på at tage livet af vores firma,« siger Christian Graae.

Lise-Lotte Hjorth og Christian Graae føler sig overbevist om, at de er blevet snydt, og ifølge den advokat, der behandler konkursboet, kan de meget vel have en god sag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også